APLIKACE

    Aplikace

 

SetTermW - konfigurační program systémů DOMINUS-MILLENNIUM
SetTermWLite - provozní program systémů DOMINUS-MILLENNIUM
TerminWCS - monitorovací program: serverová část
TerminWCS - monitorovací program: klientská část
PanTermW - program pro centralizované monitorování a ovládání
TerminW - monitorovací program
SetDomW - konfigurační program systémů DOMINUS

 

 

SetTermW - konfiigurační program systémů DOMINUS-MILLENNIUM

  Aplikace je určena organizacím provádějícím instalaci a nasazení systémů řady Dominus-Millennium. Vzhledem k tomu, že tyto systémy umožňují nastavení širokého spektra parametrů, je zadávání prostřednictvím klávesnice ovládacího panelu časově náročná záležitost. Proto vznikla aplikace SetTermW, která umožňuje zkrátit přípravu zařízení k provozu na co nejkratší dobu.

 

 

vizualizace

konfigurování systému

historie

filtrování historie

virtuální ovládací panel

správa souborů

Aplikace umožňuje:
  • přehledně nastavit všechny konfigurační parametry instalace
  • vizualizovat konfiguraci názorné, graficky přijatelné formě
  • ke každé instalaci, historii i obrazu paměti definovat a udržovat popisné údaje
  • ke každé instalaci, historii i obrazu paměti uchovávat deník činností, které byly s instalací prováděny; tento deník lze kdykoliv prohlížet
  • přijmout/odeslat konfigurační parametry z/do ústředny
  • přečíst/zapsat kompletní obsah paměti RAM ústředny
  • přečíst kompletní historii systému
  • komunikovat pomocí sériové linky, telefonní nebo počítačové sítě
  • definovat předvolby komunikačních parametrů
  • provádět vzdálenou správu systému pomocí modemu nebo internetu
  • bezpečně komunikovat pomocí šifry
  • archivovat konfigurační parametry, obsah paměti nebo data historie v otevřené nebo šifrované formě
  • při odesílání kontrolovat, zda odesílaná data patří připojené ústředně
  • správu všech datových souborů pomocí datového správce
  • provádět selektivní výstup instalace na tiskárnu
  • vypsat konfigurační parametry do souboru v textovém (.txt), databázovém (.csv) nebo univerzálním (.ini) tvaru
  • exportovat data pro systémy Latis a Contact ID
  • přečíst, smazat a naprogramovat obsah pamětí Flash a RTC
  • provést revizi reálných vstupů systému
  • zjistit a nastavit aktuální čas a datum ústředny
  • zjistit verzi programového vybavení ústředny
  • obousměrně synchronizovat časy a data ústředny a počítače
  • každé osobě pověřené obsluhou definovat přístupové jméno, heslo a činnosti, které může provádět
  • automaticky zjišťovat existenci nové verze aplikace
  • aktualizovat aplikaci z internetu
  • kdykoliv použít rozsáhlou nápovědu
  • aplikace obsahuje modul programového ovládacího panelu, který umožní monitorovat a ovládat systém přímo z prostředí aplikace
  • aplikace obsahuje modul prohlížeče historie, který umožní pracovat s daty historie.

 

 

SetTermWLite - konfiigurační program systémů DOMINUS-MILLENNIUM

  Aplikace je určena koncovým uživatelům systémů řady Dominus-Millennium. Vychází z aplikace SetTermW, ale na rozdíl od ní, umožňuje s ústřednou komunikovat pouze v provozním režimu a neumožňuje systém programovat.

 

 

předvolby

historie

historie spojení

virtuální ovládací panel

definice předvoleb

správa souborů

Aplikace umožňuje:
  • komunikovat s ústřednou pomocí sériové linky, telefonní nebo počítačové sítě
  • provádět vzdálenou správu systému pomocí modemu nebo internetu
  • bezpečně komunikovat pomocí šifry
  • definovat komunikační předvolby pro jednotlivé objekty
  • ke každé předvolbě uchovávat deník aktivit, ve kterých byla předvolba použita; tento deník lze kdykoliv prohlížet
  • pomocí programového ovládacího panelu monitorovat a ovládat systém přímo z prostředí aplikace
  • spravovat všechny datové soubory pomocí datového správce
  • každé osobě pověřené obsluhou definovat přístupové jméno, heslo a oprávnění
  • zjistit verzi programového vybavení ústředny
  • přečíst kompletní historii systému
  • archivovat data historie v šifrované anebo nešifrované formě
  • prohlížet data historie událostí
  • uživatelem definovat filtry, které z historie vyberou pouze požadované události anebo je zvýrazní zvolenou barvou
  • definované filtry archivovat na disku a kdykoliv je použít
  • události historie řadit sestupně i vzestupně (v souladu s národní abecedou) podle zvoleného kriteria
  • exportovat celou nebo filtrovanou historii událostí do textového (.txt) nebo databázového (.csv) souboru
  • provádět selektivní výstup událostí historie na tiskárnu
  • ke každé historii definovat a udržovat popisné údaje
  • ke každé historii uchovávat deník aktivit, které byly nad historií prováděny; tento deník lze kdykoliv prohlížet
  • automaticky zjišťovat existenci nové verze aplikace
  • aktualizovat aplikaci z internetu
  • kdykoliv použít rozsáhlou nápovědu.

 

 

TerminWCS - serverová část

 

Aplikace slouží k prohlížení a příjmu historie událostí systému Dominus-Millennium, ale není uzavřená pouze pro tento systém. Události jsou přijímány v reálném čase a následně, v závislosti na uživatelském nastavení, zobrazeny a tištěny.

 

Aplikace je postavena nad databázemi FireBird a sestává ze dvou částí: serveru a klienta.

 

Serverová část umožňuje definovat a spravovat neomezené množství serverů. Každý server je ve formě služby (service) a zajišťuje fyzické spojení s jedním objektem. Server jednotlivé události přijímá z objektu (ústředny) a následně je ukládá do databáze. Kromě příjmu událostí server rovněž monitoruje případné výpadky spojení s objektem.

 

Maximální počet současně spuštěných serverů je dán zakoupenou licencí.

 

Správu všech serverů centráůlně zajišťuje nadřízená aplikace.

 

 

řízení serverů

parametry serverů

zálohování satabází

Serverová část umožňuje:
  • definovat a spravovat jednotlivé servery
  • řídit a indikovat okamžitý stav každého serveru
  • vybírat databázi pro ukládání přijatých událostí
  • každé osobě pověřené obsluhou definovat přístupové jméno, heslo a oprávnění
  • nastavovat parametry připojení připojeného objektu
  • definovat popis a číslo připojeného objektu
  • obsluhovat logovací soubor serveru
  • nastavovat reakce na jednotlivé třídy událostí
  • pracovat se zálohami databáze
  • automaticky zjišťovat existenci nové verze
  • aktualizovat aplikaci z internetu
  • kdykoliv použít rozsáhlou nápovědu.

Jednotlivé servery zajišťují:

  • průběžný příjem jednotlivých událostí v reálném čase
  • uložení události do databáze
  • průběžnou kontrolu spojení s připojeným objektem zápis činnosti do logovacího souboru.

 

 

TerminWCS - klientská část

 

Aplikace slouží k prohlížení a příjmu historie událostí systému Dominus-Millennium, ale není uzavřená pouze pro tento systém. Události jsou přijímány v reálném čase a následně, v závislosti na uživatelském nastavení, zobrazeny a tištěny.

 

Aplikace je postavena nad databázemi FireBird a sestává ze dvou částí: serveru a klienta.

 

Klientská část zajišťuje prezentaci přijatých událostí. Připojuje se k databázi a tyto události zobrazuje, filtruje, ukládá na disk, případně tiskne. Klientů může být k databázi současně připojeno více a každý klient se chová nezávisle na ostatních.

 

 

historie

filtrování historie

definice předvoleb

Klientská čast umožňuje:
  • pracovat s událostmi historie
  • předdefinovat databáze, jako zdroje on-line historií
  • u on-line historií sledovat stav všech serverů a připojených objektů přispívajících do dané historie
  • pracovat s dříve uloženými historiemi
  • archivovat historie v databázové, textové či zašifrované formě
  • definovat filtry, které z historie vyberou pouze požadované události anebo je zvýrazní zvolenou barvou
  • archivovat definované filtry a kdykoliv je opět použít
  • události historie řadit sestupně i vzestupně (v souladu s národní abecedou) podle zvoleného kriteria
  • celou nebo filtrovanou historii vytisknout na tiskárně
  • exportovat celou nebo filtrovanou historii do textového (.txt) anebo databázového (.csv) souboru
  • každé osobě pověřené obsluhou definovat přístupové jméno, heslo a oprávnění
  • ke každé historii definovat popisné údaje
  • ke každé historii uchovávat deník operací, které byly nad historií prováděny; tento deník lze kdykoliv prohlížet
  • automaticky zjišťovat existenci nové verze
  • aktualizovat aplikaci z internetu kdykoliv použít rozsáhlou nápovědu.

 

 

PanTermW - program pro centralizované monitorování a ovládání systému

  Aplikace je určena těm zákazníkům používajícím systém Dominus-Millennium, kteří vyžadují monitorování a ovládání systému nejen decentralizovaně, prostřednictvím ovládacích panelů, ale také centralizovaně, např. z jednoho řídícího počítače. Aplikace umožňuje na displeji počítače simulovat jeden až osm ovládacích panelů systému Dominus-Millennium, které mohou zobrazovat stav až osmi nezávislých systémů. Každý simulovaný ovládací panel umožňuje uživateli ovládat systém stejným způsobem, jako z běžného ovládacího panelu. Ovládání je možné v libovolném okamžiku a to v provozním i instalačním režimu. U každého panelu lze definovat vlastní tvar, barvy i popis.

 

Řešení umožňuje uživateli systém ovládat také na velké vzdálenosti prostřednictvím síťového připojení a internetu.

 

Obsluha je intuitivní a jednoduchá a v průběhu činnosti lze kdykoliv použít rozsáhlou nápovědu.

 

 

PanTermW

Aplikace umožňuje připojit monitorovaný systém třemi možnými způsoby:
  • Pomocí linky DN-bus a modulu MP1W,  což je modul postavený na bázi ovládacího panelu MP1.
  • Připojením na libovolný sériový port ústředny s nastaveným protokolem PanTerm3.
  • Síťovým připojením pomocí zásuvné karty P-NET s nastaveným protokolem PanTerm3. Tento typ připojení umožňuje šifrovaný přenos dat.

 

 

TerminW - monitorovací program

  Aplikace je určena těm uživatelům, kteří potřebují průběžně sledovat provoz systému Dominus-Millennium. Aplikace průběžně přijímá historii z ústředny a jednotlivé položky zobrazuje, případně ukládá na disk nebo tiskne. Aplikace umožňuje pracovat i se starší řadou ústředen Dominus.

 

 

TerminW

Aplikace umožňuje:
  • jednorázově přečíst historii událostí z ústředny po sériové lince (režim off-line)
  • průběžně přijímat z ústředny jednotlivé události v reálném čase (režim on-line) a tyto současně tisknout
  • prohlížet přijatou nebo archivovanou historii událostí
  • archivovat přijatou historii událostí na disku nebo na tiskárně
  • exportovat celou nebo filtrovanou historii událostí do textového souboru
  • současně otevřít několik oken s různými historiemi
  • v režimu on-line zobrazovat stavy zón ústředny (pouze systém Dominus)
  • každé osobě pověřené obsluhou definovat přistupové jméno, heslo a činnosti, které může provádět
  • kdykoliv změnit obsluhu
  • definovat akce, které se provedou při on-line příjmu nové události (aktivace aplikace, zvukový signál)
  • kdykoliv použít rozsáhlou nápovědu.

 

 

SetDomW - konfigurační program systémů DOMINUS

  Aplikace je určena organizacím provádějícím instalaci a nasazení zařízení Dominus. Vzhledem k tomu, že zařízení Dominus je určeno pro střední a rozsáhlejší objekty, je zadávání všech parametrů přes klávesnici ovládacího panelu zařízení časově náročná záležitost. Proto vznikla tato aplikace, která umožňuje zkrátit přípravu zařízení k provozu na co nejkratší dobu.  

SetDomW

Aplikace umožňuje:
  • přehledně nastavit všechny konfigurační parametry instalace
  • ke každé instalaci definovat a udržovat popisné údaje
  • přijmout/odeslat konfigurační parametry z/do ústředny po sériové lince
  • přečíst/odeslat po sériové lince kompletní obsah paměti RAM ústředny
  • archivovat konfigurační parametry nebo obsah paměti na disku
  • provádět selektivní výstup instalace na tiskárnu
  • vypsat konfigurační parametry do souboru v textovém tvaru
  • každé obsluhující osobě definovat přístupové jméno, heslo a činnosti, které může provádět
  • kdykoliv použít rozsáhlou nápovědu.